Helgen

Jag är så dålig på att skriva nu för tiden, pallar bara göra massa meningslösa test och fylla i saker som ingen ändå bryr sig om. Men aja jag tänkte att jag kanske ska dra lite kort var jag gjort i helgen.


Fredag: Var ju ledig så på dagen var jag med Julia i den stora staden och satt länge och fikade. Sedan åkte jag hem och åt middag med mami och papi och dom var sååå glada för att jag gjorde det. Enligt dom gör jag aldrig det längre. Klockan 19.50 befann jag mig på Kista med Johan, bara 1 ½ timme för tidigt. Men aja vi fördrev tiden och sen köpte han äckelgodis och cola och jag köpte mina vindruvor och en tråkig festis. Vi såg på Juno, som faktiskt var jättebra. Om ni ska gå på bio nu så se den. Slutet tyckte jag iof inte var så bra men d spelar ingen roll. Sen åkte vi 520an hem med en massa folk vi kände som kom på.

Lördag: Egentligen skulle jag dagen till ära gått upp klockan 9.00 för att infinna mig vid Turebergs klubbstuga och köra ett härligt långpass med resten av gänget. Men tyvärr så mådde jag inte helt suveränt så jag var hemma och sov istället. Tog det mest lungt hela dagen för att sedan åka förbi Mikis en snabbis och hämta lite grejs. Gjorde mig sedan i ordning för kvällen. Tar mig ner till stationen men stoppas på vägen av Michan och Matilda som säger att nån har hoppat. Massa ambulanser var där och tågen var avstängda. Så vi tog 520an till sollentuna station, 179an till Kista och sen tunnelbana till centralen och sedan byta linje för att komma till gamla stan. Där i en lägenhet på Stora Nygatan hade Isabels släkt och närmaste vänner samlats för att fira henne och Martin som fyller 18 idag faktiskt. Vi åt gott och hade det mysigt. Sedan drog vi hem till Isabels kompis Karin men jag var trött och pallade inte vara kvar. Gick ensam den korta biten till centralen och var hemma halv 1. Vad som hände hos Karin är inte helt klart. Det får jag fråga Michan och Matilda sen.

Söndag: Sov länge och njöt av det. Åkte sen hem till Johan, vi skulle kolla på I am legend, men den var lite seg och vi hade int eti att se hela filmen så vi stängde av den. Sedan skulle han iväg och slänga bort sina pengar så jag blev utslängd. Jag gick genom spåret, jättesakta coh sedan tog jag en omväg och njöt av vädret. Lyssnade på gammal musik och hade en trevlig stund för mig själv, och nåra till som jag pratade med i telefonen samtidigt. 1 timme tog det att gå från dörr till dörr. Sen hängde jag mest vid datan och gjorde en labbrapport jag helt hade glömt bort. Pratade med Hanna i telefonen, plötsligt svarar hon inte. Jag ropar: Hanna hallåå?. Det visade sig att hon hade somnat. Aja man är väl tråkig att lyssna på. Kollade på en film och efter det kollade jag på vänner och somnade kankse vid 12-halv 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0