rullstolsbasket

Började dagen med att jag försov mig 35 minuter och kom upp ur sängen kvar över 7. Var jävligt stressad, skulle hitta kläder att ha på mig och sätta på mig gympakläder och äta frukost och sminka mig. Men mamm var snäll och sa att hon kunde köra mig till skolan. Så 5 i 8 åkte vi hemifrån. Första lektionen var gympa. Och inte vilken idrottslektion som helst utan vi skulle få prova på handikappidrott. Rullstolsbasket. Det var nog det roligaste jag gjort på en idrottslektion i hela mitt liv. Verkligen askul! VI åkte runt där på varsin rullstol, alla var typ sämst. Sen var image222en Landslagsspelare där och spelade med oss. Herregud vilken fart han hade om man jämför med oss liksom. I slutet var det alla mot honom, gissa vem som vann!? han såklart.  I slutet av lektionen fick vi prova att vara blinda, det var mer läksigt än roligt. Men ända kul att prova.

Det var fyra stycken med från handikappföreningen och dom berättade om sig själva och sitt handikapp. Jag blev helt tagen, det var verkligen stort att få höra tycker jag. När en av dom berättade att han hade en medfödd cp skada blev jag typ förvånad. Han var helt normal förutom att han inte kunde gå. Han hade en son på 5 månader och hade vunnit EM i rullstolsbasket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0