Min fredag

Hann inte skriva något igår det var en händelserik dag faktiskt. Det började men att jag hade en otroligt skön sovmorgon till halv 12. GIck upp klockan 9 och bestämde mig för att med flit komma lite sent till matten så jag kunde ta bussen 11.09. Det var nästan vår ute, tänkte nästan ta vårjackan - men är glad att jag inte gjorde det faktiskt. Frös lite senare på dagen.  Kom en kvart försent på matten men det gjorde inget. Sedan lunch och då upptäckte vi att Hanna hade 4 tuttar! Sedan fysik och efter det kom det roliga. Jag Felicia Mikis och Sofie åkte till centrum och gick in på Ticket. Vi skulle äntligen boka resan. Eller i alla fall preliminärboka.
 
Vi beättar vart och när vi vill åka, alltså till Cypern, Ayia Napa i början av augusti. Det finns ett hotel, helt okej som inte var så dyrt. Så det tog vi, hon fyller i alla uppgifter och har sedan bokat resan så säger hon "ja då¨åker ni 1 september". Helt fel, så vi fick kolla om och bestämde då ett nytt datum till samma hotell. Vi åker alltså 28 Juli - 3 Augusti till Tsokkos Holiday. Det kommer bli askul!!! Vi kommer hem från oringen den 26, vilket betyder hem tvätta sova en dag och sedan vidare.

image161

Ja i alla fall, när vi hade bokat och var nöjda köpte jag och Felicia var sitt Wienerbröd. Sedan täntke vi tagga lite genom att sola solarium. Så jag Mikis och Felicia åkte till Odenplan för att sola. 30 kronor för 15 minuter, asbilligt. Sofie åkte hem. Så var vi bara 3. Vi får varsitt solarium och Mikis som fick sitt sist var ute ur rummet 17.17 jag skulle vara hos Mia kvart i 6 och Mikis hos Sofie klockan 6, så vi fick lite bråttom. Vi springer till tunnelbanan och hinner med det som går 19 över. Bara det att Fellan inte hinner in i tunnelbanan och missar den, så var det bara 2 av oss kvar. Tunnelbanan stannar på s:t Eriksplan 17.21 och tåget går från Karlbergs station 17.24 så Mikis och jag kutar allt vi har, hon i högklackat dessutom. Det var det jobbigaste jag gjort på länge. Vi ä rpå stationen i tid att hinna med tåget men som tur var så var det 3minuter sent. Fast vi kanske hade hunnit endå eftersom vi fick vänta nån minut på det. Hur som helst kom vi med tåget och sitter mest hela resan och eftersvettas och håller på att spy efter springturen, blodsmak i munnen hade jag också.

Kom hem till Mia vid 6 och belv då bjuden på jättegod mat som hon och Hanna hade gjort innan jag Mary Fia och Emmy kom. Vi åt och hade trevligt och sedan kom Jennie. Hon som skulle hålla i kvällens aktivitet. Hon berättade om olika hudprodukter från Mary Kay som hon sedan sålde. Jättetrevligt, kul och annorlunda. Vi fick först välja ut foundation som passade våran hudfärg. Sedan rengöra händerna med nån asbra peeling och handkräm. Efter det berättade hon lite och vi fick rengöra ansiktet med en smörja och använda olika krämer som skulle vara bra. i 4 timmar höll vi på och i slutet hade vi en individuell pratstund med henne om vad vi själva ville ha. Tyvärr så köpte jag inget nu, kanske gör det vid ett senare tillfälle. Jättekul var det i alla fall, det rekomenderar jag verkligen.

Kom hem vid kvart över 12 och somnade typ vid 2 kankse minns inte rikitigt. Ska skriva om dagens händelser sedan också men det orkar jag inte göra nu. Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, ska äta hemma i alla fall så får vi se. Skulle bara vilja hyra film eller nått. Är så himla trött. Ni kommer förstå varför när jag berättar om min dag sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0