z-dag

Igår ringde Hanna och berättade om sin livskris, bestämde snabbt att jag skulle överatta där så jag plockade ihop mina saker lite snabt och halvsprang till bussen. Där ser jag två igenkännande ansikten. Det var Erik och Mattias som var på väg hem från träningen som jag hade missat pga av samtalskvällen. Jag fick sällskap på bussen och vi pratade om Halikko och allt möjligt. Gick av vid Malla för att sen gå hem till Hanna i den iskalla luften. DOG.

Hanna spelade piano när jag kom, så jag lyssnade innan vi sen gick upp och fikade med familjen Seger. Kladdkakan var väldigt kladdig men väldigt god. Vi chillade på hennes rum och jag fick en BH som hon växt ur, tack så mycket. Axel kom efter en stund och vi tittade på Peter Pan och myste. Vi berättade varsin pinsam sak ur livet, och jag lovar det var roligt att höra. Vi låg i Hannas säg till klockan 1 när Axel kände att han var tvungen att gå hem, så vi följde gossen till bussen. Man var pigg och snygg, hade lånat ett par för korta mjukisar och rosa foppatofflor, lovar har sett bättre ut. Vid bussen fortsatte samtalet om vilka poäng man får, indie, svenne, cool eller typ så. Jag hade mest svennepoäng. Och eftersom Axel ska göra nått arbete i skolan så ska jag få vara med på Svennestilen, medan Hanna ska vara Coolstilen. Det sved men jag bryr mig inte så mycket. Bussen kom och vi traskade hem och somnade typ 2.

Vaknade halv 11 pigg som en nötkärna, åt frulle och hängde sen mest vid datan. Vid 2 drog jag mig hem till Mikis och Hanna till bibblan. Hon hade massa plugg att göra. Hos Mikis tvättade jag håret och efter det bakade vi Chocolate Chip Cookies, jättegoda blev dom och jag mådde illa efter ett tag. Vi kollade i skolkatalogen målade naglarna och chillade mest. Sen skulle hon iväg på nån Veromoda grej med Sandra. Så jag tog bussen hem och nu sitter jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0