Halikko

Okej, nu har det gått några dagar sen jag skrev sist. Ska berätta lite om helgen. Jag träffade Sofie och Felicia på tåget för att åka till Silja Line terminalen. Väl framme där fick vi sitta och vänta i typ tusen år. Hungrig och trött efter skolan fick vi äntligen gå på båten iaf. Där letade vi upp lite food. Fajitas för 150 kronor blev det ASGOTT! Efter det gjorde vi inte så mycket, hängde mest omkring på tax freen. Skulle sen sova, men det var lite svårt. Hade för mycket energi och bruden som alltid vill sova först och tidigt prata på som fan. Haha Sofie hade massa att säga, jätteroligt, och sen trodde hon vi skulle dö så hon skicka ett hejdå sms till Micke. Efter en stund sa vi godnatt, men ett nytt ämne kom upp. Vid 2 kanske vi somande, och vi skulle upp kvart över 5 svensk tid och äta frukost.

Vi åt frukost buffén och var inte alls så farligt trötta. Tog en buss från båten till tävlingen, kallt som satan. Jag orkade knappt prata, och då är det illa. 3 minusgrader och jag hade inte så mycket varma kläder på mig. Klockan var kanske 8 och jag skulle springa typ klockan 1 så det var lite surt. Under den tiden gjorde jag inte mkt mer än att va sur. Sen kom tävlingen - såg kartan orkade inte. Lite kuperat, jobbigt! Banan såg inte så lätt ut heller. Men jag fick en glad överraskning, den var lätt. Och jag spickade nästan alla kontroller utom en ganska grov bom. Synd bara att jag hade jävligt ont i halsen. Aja, Rotebro kom 70 av 142.

Sen var det resan hem också. Jag var astaggad, eller snarare det gick i vågor. Vi började med att äta buffén på båten. Sen gjorde vi oss iordning på hytten och lite sånt. Sen drog vi och var med Tumba ett tag, men jag tyckte det var tråkigt så jag gled omkring i korridorerna lite grann. Råkade stänga en dörr rakt i min höft så jag fick asont. Sen var jag och Sofie på vift och kollade på vårat kort, åt toffifee, träffade på nåra i klubben, hängde lite här och var. VId kvart i 12 gick vi in till Discot, eller var man ska kalla det. Och när klockan blev tolv gömde vi oss på toan för då var det 18 årsgräns och dom hade tänt upp för att kolla leg. Efter en stund gick vi ut igen. Vi var där inne tills det stängde vid 3- halv 4. Sen letade vi efter Felicia, Hade inte sett den människan sen 9 typ. Vi gick till hytten och somna typ halv 5 kanske. Vaknade sen vid kvart i 6 - Felicia var fortfarande borta!!! Jag hade typ panik, vi hade verkligen ingen aning om vart hon kunde vara. Ingen mobil hade hon på sig heller. Sen 5 minuter innan vi ska av båten rycker hon upp dörren. Pjhuuuuuuu!

Vi gick av båten och fick där sitta i en halvtimme utomhus klockan 6 i kalla Sverige och vänta på att den där jävla bussen aldrig kom. Alla klubbar och människor åkte iväg på en gång utom Rotebro och Täby. Vi satt och frös en extra stund. Kuuul... Men sen kom iaf bussen och vi halvsov typ hela resan. Vi blev avsläppta på Rotebro stn och självklart går inte bussarna så tidigt. Jag fick gå med all min packing genom halva Rotan. Men det gick bra. Packade upp, gjorde gröt och te. Satte mig vid datan och duschade. Vid halv 11 bestämmer jag mig för att sova lite. Vaknar av att Mikis ringer, Hanna skickar sms och allt var det var. Hanna och jag bestämde att vi skulle ta 14.17 tåget till stan. 5 i 2 vaknar jag och hade somnat med blött hår. Fatta vilken hemsk följd :/ Får panik, sminkar mig lite fort slänger på mig nåra kläder och drar på mig mössan och cyklar som satan ner till tåget. Var inte så jävla pigg men det var nice att sitta och kolla när Hanna prova jeans. Det slutade med att hon köpte 0 st, efter typ en timmes prövning.

Vi pratade om hur livet hade varit om bara några små detaljer hade ändrats. Allt hade varit annorlunda, jag hade aldrig gått där en sliten söndag och berättat om min natt med henne om inte Erika hade börjat i min klass. Och massa mer saker. I alla fall så är jag nöjd med mitt liv som det är just nu och vill inte ändra på något. Möjligen en sak och det vet alla, att jag vill ha en kille. Men det kommer ju aldrig ske.. så jag får väl ta och anpassa mig och leva med att  jag kommer dö med 9 katter. Ah senare på kvällen höll jag mig vaken till halv 11 sen somnade jag för att sedan gå upp vid kvart i 7. Inte mycket sömn denna helg helt enkelt. Dagen var slö jag somnade på biologin, fick veta att jag låg på G kanske VG om jag får bra på nästa prov. Suck! Sen efter 3 timmars hål slutar jag 4 och drar till jobbet för att stå still och säga hej till männikor jag inte känner till klockan 8. Och nu sitter jag här, trött som fan och ska snart sova. Ska upp halv 7 imorrn, måste duscha och sen har jag läxa kom jag på nu. Äsch gör den på bussen.

Japp det var en händelserik helg, det har hänt så mycket saker jag inte orkar skriva om, både dåliga och bra saker. Men nu måste jag gå och lägga mig, eller åtminstone kolla på Sex and The City. Jag lägger upp bilder imorgon eller något för nu orkar jag inte.

Ha det bra Hej!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Jag orkade knappt prata, och då är det illa.
ojojoj då måste du vart riktigt trött ;).. hade ni kul då´+

2007-10-16 @ 20:19:23
Postat av: felicia

det va ju bra att jag kom tillbaka iaf :)

2007-10-17 @ 08:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0