22/10 - 2007 en helt vanlig dag

Jahapp, så var ännu en måndag slut och bara 3 skoldagar kvar till höstlovet. Dagen började lite lätt med en försovning as usual. Stressade upp, åt frukost försökte göra nått åt min hemska fejs och mitt hår. 2 minuter i halv bestämmer jag mig för att platta håret. Så jag gör det lite fort - slarvigt med andra ord och borstar tänderna och skyndar ner till skorna som tar typ en stund att få på sig. 07.36 är jag och Patrik på väg till bussen som går 07.39. Vi går i vanligt tempo när vi kommer upp på vägen som bussen går på kommer den.. Vi joggar men går sen för vi vet ju att det kommer en till buss. Bra början på morgonen. Aja kommer till skolan och hänger i Rilis en stund. Diskuterar matten med Fredrik en stund och knallar sen iväg till lektionen.

Sätter mig på min favvoplats och tar upp vattnet som pappa så snällt la ner i morse. Han frågade om jag ville ha grönt eller rött. Rött svarar jag, han hörde typ inte så han fråga sa du grönt?, JA GRÖNT typ ropar jag. I alla fall så tar jag upp vattnet på matten och tror ni inte att det ligger i röd flaska i väskan. Gah! Men det spelar ingen roll. Jag hade ju matteprov så jag var lite mer inne på det. Kände att mina föredetta matteskills hade försvunnit. Men att dom till detta prov kommit tillbaka. Gick rätt hyffsat om jag ska vara ärlig, trodde jag hade rätt på 4 poängs MVG frågan tills jag på biologin 6 timmar senare kom på att jag glömt att dela skiten på 3. (ingen fattar) Har suttit och räknat ut maxvolymen till cylinder istället för en kon. 

Annars har dagen varit seg haft 2 hål. Ett mellan 10.25 till 11.35 segt, gjorde inte ett skit satt typ och hängde i kafeterian. Sen hade jag Matte igen och efter det Lunch och hål mellan 12.35 och 15.00 verkligen jättekul. Bara för att Yves inte orkar med oss.. Typ! Iaf så skulle jag äta lunch med Mia ringer henne hon svarar inte. Får ett sms där hon säger att hon har lektion. Jag skriver tillbaka och säger att hon ska vänta utanför matsalen för jag var ensam. Jag går dit, ingen där svarar gör hon inte heller. Då kommer älskade Hanna och räddar mig. "men Mia sitter ju där inne redan" säger hon. Jag dampar och följer med Hanna hem och äter där medan hon var ute med Sigge. Åt lite annat gott när vi ändå var där. Resten av dötiden hängde vi i bibblan eftersom Erika och Axel skulle göra sitt ledaruppgiftspapper. Jag var på mitt allra skojfriskaste humör och hade så sjukt bra skämt. Alla var om Mia och Axels historia som vi alla mycket väl känner till. Det är inte ofta jag gråter när jag skrattar, men jag gjorde det då. Efter 3-4 tillsägningar från bibliotektstanten blev vi utslängda med motiveringen " Ni passar nog bättre in i kafeterian"

På biologin fick vi mest gurgla i sprite och dra slem eller så kallat DNA från en blanding på saliv, sprite, diskmedel och sprit. Asäckligt, men Elin blev glad när hon inte hittade något DNA. "Yes nu kan jag göra massa brott, jag kan inte lämna ifrån mig några spår" . Trängdes sen med resten av sollentuna på 520an hem och träffade Filippa som kom på spontan mellis hemma hos mig innan hon skulle var barnvakt. Senare på kvällen drog jag och Mia till Sats för att köra Step. Mia är ju den hon är men när hon tror att vi ska in och steppa(alltså dansen) börjar man ju undra. Roligt pass var det hursomhelst. På vägen hem var det en kille som spanade in Mia. Hon funderare på att gå tillbaka, men jag avrådde. Jag såg ut som shit, och var inte på humör för att träffa någon alls. Ja det var väl min dag, nu ska jag bara kolla på Sex and The City och sova för att imorgon sluta 11.35 och sen dra till Kista.

HA DET BRA HEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0