hejdå 2007 - hej 2008

Nu har det snart gått ett helt år till. Vart tar all tid vägen egentligen!? Året har varit en blandning mellan bra och dåligt, det började väl inte på bästa sätt. Egentligen har det gått som en exponentionell kurva (för att låta lite nördig) uppåt och blivit bättre.  Och imorgon är det 2008, under året ska jag fylla 18, min brorsa ska ta studenten, Min syrra ska konfirmera sig och mina föräldrar firar 20 årig bröllopsdag. Det känns som att det var igår som jag stod vid sollentuna kyrka och grinade för att jag skulle sluta 9an och bli stor. Nu har det gått snart 2 år och jag ska ta studenten om lika lång tid.

Förra året, när 2006 var slut och vi sa hej till 2007 satt jag på flygplatsen i bangkok och sa "gott nytt år" till resten av alla trötta svenskar som satt och kollade på klockan för att räkna ner tiden till det nya året. Då var det thailändskt nyår, sedan flög vi i 11 timmar hem och hann med att säga gott nytt år en gång till fast på svensk tid. Samtidigt hemma så hade alla askul hemma hos Erika, och jag fick höra om allt efteråt. Skolan började igen och jag hade ganska så tråkigt. Klassen åkte till lofsdalen och frös arslerna av sig. Annars hände inget speciellt på våren, jag fick vg i idrott och blev skitsur. Hanna sa förlåt och idag skrattar jag åt det hon sa förlåt för, För ett år sen exakt var jag galen. sommarlovet inleddes med lite sorg men det ordnade upp sig. Alla tyckte jag grät allt för ofta och jag höngde på landet ett tag i början av lovet. Jobbade på ett ålderdomshem och fick massa cash. Drog till Oringen och kom 44. Felicia hade en hård natt och vaknade utan mobil och jacka. Kom hem och åkte till Tunisien dagen efter. Solade med familjen larsson och kom hem för att sedan dra till Kittelfjäll. innan ville jag inte åka men det var en av dom roligaste sakerna under 2007.  En dyster måndag sa vi hejdå till Tim och Lina som skulle lämna oss för USA. Nu har dom varit borta ett halvår och jag behöver Lina här. Skolan började och det var konstigt att se alla igen. 91orna invaderade skolan, och jag hittade snabbt nåra att kolla på. Vi höll i rilfesten och ettorna ville inte komma. Jag kunde inte jobba på matten och jag tröttade ut alla i min närhet med tjat, speciellt synd om Oscar och Carro måste jag säga. Jag fyllde år och fula bilder på mig sattes upp lite här och var, jag jobbade på friskis samma dag och veckan efter jobbade jag på posten en hel vecka. Sen vare jul, njöt inte ens av Kalle. Jag var upptagen mest hela veckan och hade massa att göra. och nu sitter jag här. En måndagseftermiddag som många skulle se som årets höjdpunkt. Men jag skulle helst av allt vilja lägga mig i sängen och kolla på film och glömma bort att det är idag vi firar NYÅR! Ett år närmare vuxenlivet, för nästa gång jag firar ett nytt år är jag fan gammal. Hur året ska sluta får vi se, ska hur som helst hem till Matilda och äta middag med resten av kompaniet och mamma gav mig nyss champange och sa att jag inte kan stå och dricka juice vid 12-slaget.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du kan komma till Sala! Vi ska kolla på film och låtsas som att det inte är nyår :)

2007-12-31 @ 16:52:39
URL: http://feliciaknorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0