bettis

Idag var jag på Eastmaninstitutet, hos en bettfysiolog. Äntligen fick jag veta vad det är för fel på min käke. Efter 1½ år. Först fick jag berätta alla fel jag hade, eller det jag stördes av. Sen berättade hon att en "gummisnodd" som finns i käken har tänjts ut och blivit allt mer slapp, och det går inte att göra något åt det. Sedan hade en broskskiva typ flyttat sig en bit. Anledningen till att det kan bli så är typ att jag pressar käkarna mot varann, eller att jag biter i läppen?! knäppt, men så var det. Hur som helst inget går att fixa, men smärtan kan lindras, tur det!!! Så jag ska alltså få en bettskena. Det vra inte roligt alls när dom gjöt den,  det var hur äckligt som helst. Det kändes som att det rann ner i halsen och jag höll typ på att spy. Sen fick jag typ lite panik en stund för att jag kände mig fast, klaostrofobi typ. Men det gick ju bra iaf. Sen valde jag en så rolig färg som rosa. ;) så den 5 december kommer jag att få den och då kommer jag förhoppningsvis att slippa smärtan! TACK! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0