Spa at star hotel

Klockan 14.54 trängdes jag och Hanna med resten av Rudbecksganget på bussen. Vi skulle äntligen på spa. Letade oss fram till Star Hotel och upp på relax avdelningen. När vi kom dit möter en vitklädd kvinna oss. Jättetrevlig, hon visar oss omklädningsrummen och ger oss varsin vit morgonrock. Vi byter om till bikini och väljer vilka örter och oljar vi vill ha i våra örtbad. Vi båda tar typ gran och en eller nått. skulle vara bra om man sportar mycket och om man har ont i musklerna. Vilket jag har. Sen får vi gå ner i varsitt badkar, Hannas hade typ 1 meter högt berg skum. Mitt var hur varmt som helst och efter ett tag blev jag helt cp i kroppen. Mina händer och armar domnade bort och jag blev lite skakig och kunde inte röra mig ordentligt - helt cp. Så kom hon som jobbar där och fråga om allt var bra, så jag berättade att det var för varmt och sen var det nått fel på kranen så det kom inget kallvatten. Då sprang hon och hämtade en kanna och bröjade hälla i kallvatten. Så sprang hon fram och tillbaka några gånger haha! 

Efter en stund gick jag upp i alla fall och la mig i poolen och guud vad skönt det  var att svalka sig. Sen gick hon igenom vad vi skulle göra resten av tiden. Vi fick massa smörjor och peelingkrämer och ansiktsmasker och så. Vi gick in i bastun och peelade kroppen från topp till då. Efter det skulle vi smörja in os med en duschkräm som luktade gudomligt och sen skölja av. Sen höll man på med olika smörjor och sen skulle vi göra ansiktsmask, och helvete vad den sved. Vilket det i och för sig skulle göra, så jag antar att det var bra för mina finnar. Efter hela behandlingen var jag hur len som helst, eller jag är fortfarande hur len som helst. Det är sjukt!!! Lätt värt 350 kronor var. Eller 700 kronor eftersom jag bjöd min kära vän :) 

Ikväll ska jag ta det lungt med tjejorna, Matilda, Michan, Erika och Hanna, Tobbe kanske kommer också!  Känner att jag behöver en lungn kväll. Vi ska typ göra chokladfondue, kolla film och kanske sjunga lite singstar. Nu ska jag gå och städa mitt rum innan pappa dampar och sen ska jag ner och göra guacemole. För det blir tacos, min älsklingsrätt. m-m-m.
 
/ha det bra hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0