helvete

För två veckor sedan exakt låg jag hemma och mådde piss, kunde inte inte röra mig eller göra någonting. Jag hade feber och allt var bajs. Igår vaknade jag upp med lite lätt halsont 1 ½ timme innan jag egentligen skulle gå upp. Jag kunde inte svälja mackan, se blev det värre. Fick skjuts av pappa till skolan så jag kunde ligga i sängen en stund till. Jag borde varit hemma men vi skulle ju göra den där labben på biologin. Ganska viktig grej. Att jag gick till skolan resulterade i att jag bara satt tyst på biloginoch glodde(vilket jag aldrig gör, låter väl mest av alla i vanliga fall). Hängde inte med på vad vi gjorde och jag började gråta en gång, lite pinsamt men jag mådde verkligen skit. Så jag fick hoppa över gympan och matten och åka hem. Det visade sig att jag hade 39.6 graders feber. Och ovanpå det ont i halsen så jag kunde dö. Sov från 11 till 18 för att då gå ner och äta lite. hade bara ätit en tredjedels macka på hela dagen. Sedan sov jag från halv 8 till halv 12 igen då jag gick ner och drack te. Hade så grymt ont i halsen, kunde inte svälja mitt eget saliv eller någonting. Vid 1 gick jag upp igen, men var då inte trött så jag kollade på Sex and The City och fick i mig en och en halv banan och min femte alvedon för dagen. När klockan var 5 stängde jag av tv:n eftersom jag då hade sett klart på alla sesonger.

Idag kom pappa och väckte mig vid 8, jag duschade och hade ont överallt. Fick i mig ett halv glas te och pyttelite yoghurt. Från och med nu (09.30) får  jag inte äta eller dricka alls. Jag ska till vårdscentralen, mamma tror att jag kan ha fått halsfluss. Så om en timme måste jag gå ut utanför huset, vilket jag inte alls pallar. Jag fattar inte ens hur jag orkar sitta här. Måste iof fördriva tiden, 1 cm stor hals att andas igenom hur ska detta sluta!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0